شناسهٔ خبر: 6380 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تکمیل مطالعات مدیریت پسماند در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)

بندر امام خمینی(ره)،بزرگ‌ترین بندر فعال ایران با اتمام مطالعات مديريت جامع پسماند در منطقه ويژه اقتصادي بندرامام خميني(ره)، راهکارهای مدیریتی مناسب در مركز ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) اين مجتمع بزرگ بندری با استفاده از روش تحلیلSWOT پیشنهاد گردید.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، معاون اداري و مالي اداره كل بنادر و دريانوردي استان خوزستان، با اشاره به لزوم  ساماندهي وجمع آوري پسماندها و ضايعات مواد گوناگون در بخش هاي خدماتي و صنعتي اين اداره كل، اظهارداشت: با توجه به اهمیت این موضوع و در راستای عمل به الزامات قانون برنامه پنجم توسعه دولت، مطالعات مدیریت پسماند و تدوین استراتژی های اجرایی آن با استفاده از روش تحلیلSWOT در دستورکار مرکز HSE منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) قرارگرفته و با بهره گیری  از توان داخلی به سرانجام رسید.

سيدعلي سياوش با بيان اينكه در این مطالعات پس از جمع آوری و پردازش آمار و اطلاعات مربوط به عناصر موظف در مدیریت پسماند، با ارائه راهكارهاي مدیریتی مناسب از سوي كارشناسان داخلي اين مـــــركز، استراتژی های پیشنهادی تدوین شده و با استفاده از روش تحلیلSWOT اولویت بندی گردید .

وي در ادامه افزود: در مراحل اجرایی این پروژه،  ضمن بهره گیری از توان بخش خصوصی، تلاش می‌شود در خصوص اجرای کامل عملیات مدیریت پسماند مبتنی بر روش های استاندارد مدیریتی به منظور ارتقاء سطح بهداشت و سلامت محیط زیست پیگیری شود.

یادآور می شود منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) موفق شده طی چند سال متوالی در ارزیابی شاخص های بهداشتی و زیست محیطی در بنادر کشور  رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

نظر شما